Vesti

Prijava za dodelu STB uređaja

Obaveštavamo sve korisnike prava na novčanu naknadu za pomoć i negu drugog lica koji to pravo ostvaruju u skladu sa Zakonom o penzijskom i invalidskom osiguranju, kao i korisnike prava na penziju koji žive sami i čiji mesečni iznos penzije nije viši od najnižeg iznosa penzije utvrđenog u osiguranju zaposlenih, a koji iznosi 13.288,01 dinar, da prema Uredbi Vlade Republike Srbije o utvrđivanju mera podrške i bližih uslova u pogledu kriterijuma za određivanje ugroženih potrošača pri nabavci opreme za prijem signala digitalne televizije 05 broj: 110-12276/2014 od 9. 10. 2014. godine („Službeni glasnik RS“ broj 108/14) mogu da podnose prijavu za dodelu STB uređaja sa pratećom dokumentacijom navedenom u javnom pozivu koji je raspisalo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija 17. 11. 2014. godine.

Obrazac prijave za dodelu STB uređaja (obrazac 1) može da se dobije na šalteru pisarnice filijala, službi filijala ili ispostava filijala RF PIO.

Prijave za dodelu STB uređaja sa dokumentacijom podnose se prema mestu prebivališta, u nadležnoj filijali, službi filijale ili ispostavi filijale RF PIO.

Krajnji rok za podnošenje prijave za dodelu STB uređaja je 30. 6. 2015. godine.

Za sve korisnike prava na novčanu naknadu za pomoć i negu drugog lica, kao i za korisnike prava na penziju koji žive sami i koji ostvaruju mesečni iznos penzije koji nije viši od najnižeg iznosa penzije utvrđenog u osiguranju zaposlenih, a koji iznosi 13.288,01 dinar, STB uređaj će biti dostavljen na adresu navedenu u prijavi za dodelu STB uređaja.  

 

Sporazum o elektronskoj razmeni podataka  

Dana 11. septembra  u Zagrebu  je potpisan Sporazum o elektronskoj razmeni podataka iz penzijskog i invalidskog osiguranja između Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje i Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Sporazum su potpisali  Dragana Kalinović, direktor RF PIO i Srećko Vuković, ravnatelj HZMO. Istovremeno je potpisan i Tehnički protokol elektronske razmene podataka, koji su potpisali Zoran Sutara, savetnik direktora RF PIO i Dejan Vukelić, pomoćnik ravnatelja za informatiku HZMO.

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje isplaćuje penzije za oko 9.200 korisnika koji žive u Hrvatskoj, dok Hrvatska isplaćuje preko 45.200 korisnika koji žive u Srbiji,  tako da je mogućnost elektronske razmene podataka od značaja za veliki broj korisnika, ali i za obe institucije, koje će na ovaj način značajno smanjiti poslovne troškove.

Razmena podataka će se prvenstveno obavljati u delu potvrđivanja činjenica o smrti korisnika, kako bi se sprečile nepripadajuće isplate, koje često mogu trajati i do godinu dana, odnosno dok ne dodje vreme za dostavu potvrde o životu. Istovremeno, korisnici  hrvatskih penzija koji žive u Srbiji, kao i srpskih penzija koji žive u Hrvatskoj, moraće samo još jednom da lično dostave potvrde o životu inostranom nosiocu osiguranja koji im isplaćuje penziju, a kasnije i trajno to će za njih obavljati Fond PIO, odnosno HZMO, kroz novo tehničko rešenje elektronske razmene.

Sastanak najviših predstavnika oba fonda iskorišćen je i za dogovor o daljem unapređenju elektronske razmene, koja će se u narednom period proširiti i na razmenu drugih podataka, kao što su to dvojezični obrasci za vezu i ostali podaci utvrđeni međunarodnim sporazumima.

Novi saziv Upravnog odbora

Na sednici Upravnog odbora RF PIO, prvoj u novom sazivu, koja je održana 10. septembra 2014. godine, izabrani su predsednik i zamenik predsednika Upravnog odbora. Novi predsednik UO RF PIO je Branislav Mitrović, a zamenica predsednika UO je Slavica Savičić. 

Prema odredbama Zakona o izmenama I dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, koji je stupio na snagu 29. 7. 2014. godine, novi Upravni odbor Fonda ima sedam članova, od kojih su četiri izabrana  na predlog Vlade Republike Srbije, a po jedan na predlog reprezentativnog sindikata i reprezentativnih udruženja poslodavaca i penzionera. 

Ĉlanovi Upravnog odbora imenuju se na period od ĉetiri godine. Predsednika i zamenika predsednika Upravni odbor bira na dve godine.

 

Isplata penzija

Fond je omogućio novi način gotovinske isplate penzija i novčanih naknada penzionerima koji imaju prebivalište na teritoriji Republike Srbije na šalteru pošte, tako što mogu da izaberu poštu na čijem će šalteru podizati svoju penziju, odnosno novčanu naknadu u celosti i za tu uslugu nemaju nikakvih troškova. Penzioner koji se opredeli za ovaj način isplate penzija trebalo bi da izabere poštu koja je najbliža njegovoj kućnoj adresi u mestu prebivališta.

Osim na ovaj način, koji se prvi put nudi korisnicima, penzije u Republici se mogu primati i na već postojeće načine:

  • na tekući račun otvoren kod poslovne banke, uz troškove koje snosi korisnik (u skladu sa poslovnom politikom banke),
  • na kućnu adresu, putem naloga za isplatu, pri čemu troškove dostave na kućnu adresu snosi korisnik, u skladu sa poslovnom politikom JP „Pošta Srbije“,
  • na račun ustanove u kojoj je korisnik smešten, pri čemu korisnik nema troškove u vezi sa isplatom,

Korisnicima penzija i novčanih naknada koji imaju prebivalište van teritorije Republike Srbije, Fond omogućuje isplatu na devizni račun, otvoren kod poslovne banke u drugoj državi u kojoj korisnik ima regulisano prebivalište, uz troškove koje sam snosi (u skladu sa poslovnom politikom banke).

Na sajtu Fonda www.pio.rs može se preuzeti spisak pošta na čijem šalteru penzioneri mogu da podignu svoje penzije, odnosno novčane naknade i obrazac Zahteva za isplatu penzija na teritoriji Republike Srbije, koji bi korisnici morali da popune i uz dokumentaciju (navedenu na Zahtevu) dostave Fondu, obavezno upisujući poštanski broj pošte za koju su se opredelili.

Za isplatu na šalteru izabrane pošte i na kućnu adresu neophodno je da penzioneri dostave fotokopiju lične karte (ispis sa čitača za čipovanu ličnu kartu), ili izbegličku legitimaciju, odnosno zeleni karton sa upisanim jedinstvenim brojem građana, ili evidencionim brojem za strane državljane i adresom na teritoriji Republike Srbije.

Ukoliko se prvi put prijavljuje isplata ostvarenog prava, a penzioner se nakon dobijanja rešenja o ostvаrivanju prava nije izjasnio o načinu isplate i nije dostavio obrazac Zahteva za isplatu na teritoriji Republike Srbije, Fond će izvršiti isplatu na njegovu kućnu adresu, na koju je dostavljeno rešenje o pravu.

 

Saopštenje za penzionere

Penzioneri koji žele da deo penzije doniraju u humanitarne svrhe za pomoć stradalima u poplavljenim područjima, mogu se obratiti filijalama, službama i ispostavama Fonda u celoj Srbiji. Na šalterima svih organizacionih jedinica nalazi se obrazac Izjave na kojoj bi penzioneri trebalo da unesu iznos koji žele da doniraju, potpišu je i na taj način ovlaste Fond da im sprovede jednokratnu administrativnu zabranu na deo penzije. Penzioneri kojima je jednostavnije da na elektronski način dođu do obrasca Izjave, mogu nam se obratiti na mejl adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. ili istu odštampati sa sajtaFonda www.pio.rs.

Penzionerskim udruženjima, vojnim i civilnim, koja su pokazala interesovanje da se uključe u humanitarnu akciju, Fond je prosledio obrazac Izjave, tako da njihovi članovi mogu u prostorijama uduženja iste potpisivati, a Udruženje će popunjene izjave dostaviti filijalama Fonda na dalju realizaciju.

Penzioneri koji žele da se uključe u humanitarnu akciju, trebalo bi da najkasnije do 20. juna dostave popunjenu i potpisanu Izjavu filijali koja im vrši isplatu penzije. 

 

Obaveštenje

Zbog elementarnih nepogoda privremeno je bio obustavljen rad u pojedinim organizacionim jedinicama Fonda, filijalama i ispostavama, a trenutno su svi šalteri otvoreni za korisnike i osiguranike, izuzev ispostave Filijale za grad Beograd u Obrenovcu. Radno vreme šaltera je uobičajeno.

U filijalama, odnosno pojedinim ispostavama filijala Beograd, Valjevo, Čačak, Šabac, Sremska Mitrovica, Požarevac, Smederevo i Ćuprija kompletna dokumentacija i arhivska građa privremeno su izmešteni na sigurna područja. Šalteri rade nesmetano, a od danas je stabilizovano i napajanje strujom. Ni jedan predmet niti dokument nisu izgubljeni i građani nemaju razloga za strah. Po njihovim zahtevima će ubrzo biti sproveden postupak.

  • Ispostava Filijale za grad Beograd u Obrenovcu privremeno je zatvorena. Građani Obrenovca koji imaju potrebe za nekom uslugom Fonda PIO mogu se obratiti bilo kojoj organizacionoj jedinici Fonda, dok će se u Beogradu, u poslovnoj zgradi Filijale, Namanjina 30 (šalteri 14 i 15) privremeno obavljati svi poslovi iz nadležnosti ispostave Obrenovac.

 

Saopštenje Pošta Srbije

Isplata naknada za tuđu negu i pomoć Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja koja počinje 22. maja 2014. godine kao i isplata drugog dela civilnih penzija za april koja počinje 26. maja 2014. godine i to za korisnike koji novac primaju na adresi, vršiće se na uobičajen način na teritoriji cele zemlje, osim za teritoriju opštine Obrenovac.

Korisnici sa teritorije opštine Obrenovac svoj novac mogu podići već od navedenih datuma u bilo kojoj pošti na području Srbije.

Pored toga, za ove namene, Pošta Srbije će obezbediti posebne šaltere u okviru većih prihvatnih centara u Beogradu (Kombank arena, Hala Pionir, DIF Košutnjak, CKS Šumice) kako bi se olakšala isplata ovim građanima. U narednom periodu, shodno potrebama, Pošta Srbije će obezbediti isplatu prinadležnosti i u manjim prihvatnim centrima, putem pokretne pošte.

Napominjemo da u okviru prihvatnog centra Sajam već postoji pošta u kojoj će se pružati ove usluge.

Poštari će nastojati da do 1. juna 2014. godine pronađu sve korisnike sa poplavljenih područja, osim Obrenovca, kako bi im isplatili novac. Svim raseljenima sa ovih područja koje poštari ne pronađu na adresi do 1. juna 2014. godine, biće omogućena naknadna isplata po obavljenoj proveri u saradnji sa MUP-om, na šalteru bilo koje pošte u Srbiji.

Građani ne treba da brinu jer će im Pošta Srbije isplatiti novac bez obzira gde su oni raseljeni usled vanredne situacije u zemlji.

 

Potvrde o životu

Federalni zavod za MIO/PIO iz Federacije Bosne I Hercegovine promenio je postupak dostavljanja obrazaca Potvrde o životu za sve korisnike penzija koji imaju prebivalište u drugoj državi, pa tako i za 16.000 penzionera koji primaju celu ili deo penzije od ovog zavoda, a žive u Srbiji. Počev od ove godine Federalni zavod upućuje korisnike penzija sa prebivalištem u drugim državama da obrazac potvrde odštampaju sa sajta, a zatim popunjen i overen obrazac im proslede poštom, najkasnije do kraja decembra 2013. godine.

Obaveštavamo sve korisnike penzija koji imaju prebivalište u Srbiji a pravo koriste po sporazumu Srbije sa Federacijom Bosne I Hercegovine, da obrasce Potvrde o životu mogu preuzeti na šalterima filijala našeg Fonda ili odštampati sa sledećih sajtova: www.pio.rswww.zso.gov.rswww.fzmiopio.ba

 

Promena tekućeg računa

Korisnik penzije koji želi da promeni tekući račun, a da bi mu penzija na vreme bila uplaćena na novi tekući račun kod druge banke, treba da postupi na sledeći način:

- na dan valute isplate penzije (prvi dan isplate na tekuće računa) da zatvori tekući račun u banci, pribavi potvrdu o izmirenim obavezama prema banci u kojoj je ugasio, odnosno otkazao tekući račun i pribavi podatke o novom tekućem računu koji je otvorio u drugoj banci i sve navedeno dostavi službi za isplatu penzija u nadležnoj filijali,odnosno službi filijale prema mestu  prebivališta.

Ukoliko korisnik penzije ne postupi na navedeni način, Fond neće imati blagovremeno podatke o promeni tekućeg računa i naredna uplata penzije će se izvršiti na već ugašen, odnosno otkazan tekući  račun. Banka je u skladu sa ugovorom dužna da ova sredstva vrati Fondu. 

Isplata vraćene penzije sa ugašenog, odnosno otkazanog tekućeg računa vrši se na novi tekući račun korisnika penzije u narednom terminu naknadne isplate penzije, odnosno nakon obrade podataka o promeni tekućeg računa, dostavljenih od strane korisnika penzije u službu za isplatu penzija u nadležnoj filijali odnosno službi filijale.

Redovna i naknadna isplata penzija za kategoriju zaposlenih je  10. i 25. u mesecu, za kategoriju samostalnih delatnosti redovna isplata je od 1. do 4. a naknadna od 20. do 22. u mesecu, za kategoriju poljoprivrednika i korisnika vojnih penzija redovna isplata penzija je 6. a naknadna od 20. do 22. u mesecu.

 

Besplatna rehabilitacija u banjama

Pravo na besplatnu rehabilitaciju u zdravstveno-stacionarnim ustanovama i banjsko-klimatskim lečilištima tokom 2014. godine, u trajanju od 10 dana, imaju korisnici starosnih, invalidskih i porodičnih penzija koji imaju prebivalište na teritoriji Republike Srbije i čija je penzija za januar, odnosno februar niža od iznosa prosečne penzije u Fondu, odnosno od 24.170,00 dinara. Na osnovu visine izdvojenih sredstava (339,6 miliona dinara), na besplatnu rehabilitaciju, u jednoj od 25 srpskih banja, ove godine otići 10.500 penzionera.

Besplatna rehabilitacija uključuje lekarski pregled, terapiju, kao i troškove prevoza u visini cene autobuske, odnosno vozne karte drugog razreda. Fond će snositi troškove za pratioca deteta koje koristi porodičnu penziju po osnovu nesposobnosti za samostalan život i rad. 

Pravo  na besplatnu rehabilitaciju imaju penzioneri iz kategorije zaposlenih, samostalnih delatnosti i poljoprivrednici, koji, osim penzije koja je niža od gore navedenog iznosa, nemaju druga lična primanja, kao i penzioneri koji su to pravo ostvarili primenom domaćih propisa i na osnovu međunarodnih ugovora, pod uslovom da zbir tih penzija ne prelazi gore navedeni iznos. 

Pravo na korišćenje besplatne rehabilitacije imaju korisnici penzija koji to pravo nisu koristili u poslednjih pet godina, a korisnici poljoprivredne penzije, pored navedenih uslova, moraju da imajui najmanje 10 godina staža po osnovu obavljanja poljoprivredne delatnosti. 

Članstvo u penzionerskim organizacijama nije uslov za korišćenje ovog prava. 

Pravo na besplatnu rehabilitaciju nemaju korisnici prava na privremenu naknadu po osnovu II i III kategorije invalidnosti, kod kojih je izvršeno prevođenje privremene naknade u invalidsku penziju.

Pravilnik o društvenom standardu korisnika penzija RF PIO

Spisak banja

Prijava za upućivanje na rehabilitaciju

 

Saopštenje za Univerzal banku

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje je 3. februara 2014. godine obavešten da se, po odluci Narodne banke Srbije, Univerzal banci a.d. Beograd oduzima dozvole za rad od 31. januara 2014. godine.

Fond je trebalo da, prema utvrđenoj dinamici isplate penzija za januar 2014. godine, izvrši isplatu penzija i novčanih naknada za ukupno 6.422 korisnika na partije tekućeg računa korisnika otvorenih u Univerzal banci a.d. Beograd. Radi prevazilaženja nastalog problema dogovoreno je da Banka Poštanska štedionica, na osnovu informatičkih podataka koje je dostavio Fond, svakom korisniku otvori poseban račun preko kojeg će se na šalterima Banke Poštanske štedionice izvršiti isplata prema sledećoj dinamici: penzioneri samostalnih delatnosti primiće svoje cele januarske penzije 5. februara, a vojni i poljoprivredni penzioneri 6. februara, dok će penzioneri iz kategorije zaposlenih prvi deo penzije za januar primiti 11. februara.

Korisnici moraju lično da podignu svoje penzije na šalterima Banke Poštanske štedionice. Ovlašćena lica po tekućim računima korisnika penzija neće moći da podignu penzije zbog različitih matičnih brojeva u sistemu i na ličnoj karti.

Fond ovom prilikom obaveštava korisnike prava da će na ovaj način moći da podignu samo penziju, odnosno novčanu naknadu za mesec januar 2014, a da su u obavezi da najkasnije do 10. februara ove godine dostave Fondu ovlašćenje druge poslovne banke, odnosno Banke Poštanske štedionice o otvorenom tekućem računu, na koji će Fond ubuduće vršiti isplatu ostvarenog prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja, ili da dostave kopiju lične karte sa adresom, ukoliko se opredele za isplatu na kućnu adresu.

Fizička i pravna lica kojima je vršena isplata obustave iz penzije na tekući račun kod Univerzal banke, trebalo bi da se hitno obrate Fondu radi dostavljanja nove partije tekućeg računa koji je otvoren kod druge banke, radi realizacije obustave.

 

Projekat uspostavljanja portala za razmenu podataka sa ino. osiguranicima

U Vladi Srbije je 13. novembra 2013. godine potpisan sporazum u okviru projekta „Podrška reformi državne uprave u Srbiji od 2010. do 2013. godine”, koji Ministarstvo pravde i državne uprave Vlade Republike Srbije realizuje u saradnji sa Ambasadom Kraljevine Švedske u Srbiji, a uz podršku Švedskog instituta za javnu upravu (SIPU International). Realizacija ovog projekta finansira se iz sredstava Projektnog fonda za institucionalni razvoj (PROFID).

U okviru „Podrške reformi državne uprave u Srbiji od 2010. do 2013. godine”, odobreno je još šest projekata ukupne vrednosti 164.774 evra, čiji su nosioci Ministarstvo pravde i državne uprave, Ministarstvo prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja, Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave, kao i Republički fond za penzijsko iinvalidsko osiguranje i Agencija za privredne registre.

Uz pomoć donacije švedske vlade Fond je počeo sa pripremama za uspostavljanje portala za razmenu podataka sa ino nosiocima osiguranja, koji će, već za nekoliko meseci, omogućiti bezbednui kontrolisanu elektronsku razmenu podataka, a u konačnom i brže donošenje rešenja za sve osiguranike koji u svojoj radnoj biografiji imaju elemente ino staža.

 

Spajanje vojnog i civilnog fonda

Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, koji se primenjuje od 1. januara 2011, vojni penzijski fond (SOVO) konsolidovan je sa RF PIO od 1. januara 2012. Konsolidacija Fonda za socijalno osiguranje vojnih osiguranika odnosi se samo na deo vezan za penzijsko i invalidsko osiguranje, pa je odredbama ovog zakona i precizirano da se obezbeđivanje i sprovođenje penzijskog i invalidskog osiguranja vojnih osiguranika odnosi na: pravo na penziju, pravo na dodatak za pomoć i negu, pravo na novčanu naknadu za telesno oštećenje i na pravo na naknadu pogrebnih troškova. Oko 50.000 vojnih penzionera imaće u Fondu status kao bivši zaposleni, a 37.000 vojnih osiguranika kao zaposleni koji rade na poslovima na kojima se staž osiguranja računa sa uvećanim trajanjem i koji mogu pod posebnim uslovima ostvarivati pravo na penziju.

 

Procena radne sposobnosti osoba sa invaliditetom

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje i Nacionalna služba za zapošljavanje formirali su komisije koje veštače procenu radne sposobnosti i mogućnosti zaposlenja ili održanja zaposlenja osoba sa invaliditetom, u skladu sa Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom. Zahtevi za procenu radne sposobnosti podnose se Nacionalnoj službi za zapošljavanje, a samo izuzetno i Fondu PIO, uz zahtev za ostvarivanje prava na invalidsku penziju. Radi potpune primene međunarodne klasifikacije osoba sa invaliditetom i višestrukog pristupa takvim osobama, komisije sačinjavaju lekar specijalista prema osnovnom oboljenju podnosioca zahteva, psiholog, specijalista medicine rada i radnik NSZ. 

Nacionalna služba formira predmet, radi socijalnu anketu i obaveštava Fond, koji dalje radi trijažu predmeta i termin-plan za zakazivanje pregleda. Pregledi se obavljaju u prostorijama Nacionalne službe prema prebivalištu podnosioca zahteva. Uz zahtev za procenu radne sposobnosti podnose se i odgovarajući medicinski dokazi o stanju zdravlja, odnosno o bolesti ili oštećenjima, koji mogu biti pribavljeni od bilo koje medicinske ustanove u Republici Srbiji. 

Komisija organa veštačenja Republičkog fonda, koja obavlja poslove veštačenja za potrebe Nacionalne službe, procenjuje radnu sposobnost i mogućnost zaposlenja ili održanja zaposlenja u skladu sa usvojenim pravilnicima. Rešenje o proceni radne sposobnosti i mogućnosti zaposlenja ili održanja zaposlenja donosi Nacionalna služba za zapošljavanje, na osnovu nalaza, mišljenja i ocene Komisije organa veštačenja Republičkog fonda.

Pravilnikom o načinu praćenja izvršavanja obaveze zapošljavanja osoba sa invaliditetom i načinu dokazivanja izvršavanja te obaveze, predviđeno je da poslodavci do 5. u mesecu popune obrazac IOSI i predaju ga Poreskoj upravi na teritoriji svoga sedišta. Na ovaj način je zakonodavac obezbedio kontrolu primene svih odredaba zakona.

Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom, donetim 2009. godine, predviđena je obaveza poslodavaca da zaposle određeni broj osoba sa invaliditetom: poslodavci koji imaju od 20 do 49 zaposlenih moraju da zaposle jednu osobu sa invaliditetom, na zaposlenih 50 moraju angažovati najmanje dve, i posle na svakih 50 zaposlenih još po jednu osobu sa invaliditetom.

 

Carinske olakšice za osobe sa invaliditetom

Zakonom je propisano da osoba koja ima telesno oštećenje od najmanje 70 odsto ima pravo na uvoz vozila bez plaćanja carine. Oni koji imaju 100 odsto telesnog oštećenja po jednom osnovu oslobađaju se i plaćanja PDV-a. Razlika je u tome što se carinskih dažbina ova lica oslobađaju odmah prilikom uvoza, dok se PDV mora najpre platiti, a kasnije tražiti povraćaj novca.

Postupak za povraćaj novca se sprovodi tako što overeni primerak potvrde od carinarnice o plaćenom porezu, overenu carinsku deklaraciju uz pisani zahtev za refundaciju PDV-a, sa svojim podacima (ime, prezime, JMBG, adresa) i fotokopiju lične karte treba dostaviti Ministarstvu rada, zapošljavanja i socijalne politike. Po primljenom zahtevu ovo ministarstvo donosi rešenje o povraćaju PDV-a korisniku carinske olakšice. Ministarstvo šalje poštom rešenje kupcu, na osnovu kojeg kupac zatim podiže novac.

Osnovni uslov za uvoz automobila u Srbiju je da vozilo ispunjava takozvanu evro tri normu.

Detaljnije...

 

Naše penzije u inostranstvu

Penzije zarađene u Srbiji stižu u 20 zemalja sveta (ne računajući bivše jugoslovenske republike). Prema podacima za decembar 2013. od ukupno 11.734 korisnika više od polovine živi u Nemačkoj (8.330 korisnika), slede Austrija, Mađarska, Francuska, Češka, Švajcarska, Švedska, SAD... Tokom 2013. godine po ovom osnovu je transferisano 1,076 milijardi dinara, a ove prinadležnosti se isplaćuju tromesečno, zbog velikih administrativnih troškova i relativno niskih iznosa.

 

Bivše republike

Penzijski fond isplaćuje penzije za 40.616 korisnika (podaci za decembar 2013) koji žive u državama bivše SFRJ (Republika Srpska 10.688, Crna Gora 5.324, Makedonija 5.228, Slovenija 2.948, Hrvatska 9.147 i Federacija BiH 7.281). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Dobrovoljni penzijski fondovi

Zakonom o dobrovoljnim penzijskim fondovima i penzijskim planovima, koji se primenjuje od 1. aprila 2006. godine, građanima koji imaju interesovanja, ali i novca, omogućeno je da do penzije dođu i uplatama u privatne penzijske fondove. Uplate u ove fondove su dobrovoljne, dakle uplaćuje ih samo onaj ko to želi, a primenom ovog zakona ništa se ne menja u obaveznom penzijskom i invalidskom osiguranju.

Narodna banka Srbije je dosad izdala dozvole za rad četiri društva, koji upravljaju imovinom šest dobrovoljnih penzijskih fondova.  

Pravo na penziju stiče se sa 53 godine života, a krajnji rok da penzija počne da se koristi je 70 godina. Novac sa računa može da se podiže i pre 53. godine života, u slučaju vanrednih troškova lečenja ili nesposobnosti za rad. Zakon dozvoljava da se jednom uloženi novac preseli u drugi fond.

Specijalna nagrada Fondu PIO

Specijalno priznanjeJedinstvenoginformatičkogsavezaSrbije u kategoriji „Upravljanje”dobio je Republički fond PIO za program Upravljanje dokumentima sistema kvaliteta i sistema bezbednosti informacija,u skladu sa međunarodnim standardima ISO 9001 i ISO 27001, putem MS SharePoint portala.

– U sklopu implementacije sistema kvaliteta i bezbednosti informacija po međunarodnim standardima ISO 9001 i ISO 27001, RFPIO je ove godine realizovao softversko rešenje koje obezbeđuje efikasno upravljanje dokumentima oba sistema. Rešenje je u potpunosti realizovano kao In-House, a za osnovu tehnologija korišćen je MS SharePoint portal u okviru postojećeg AD-a (Active Directory). Sprovedene su sve neophodne mere za obezbeđenje od prekida rada postavljenog sistema u smislu redovnog bekapa sistema i postavljene dokumentacije. Svi dokumenti kojejeodobrioSavet za kvalitetkonvertovani su u PDF format, moderatorih je postaviona server i svi domenski korisnici u RFPIO moguda impristupajupreko veb-brauzera, bez potrebe za dodatnom autentifikacijom. Osim dokumenata sistema kvaliteta, portal sadrži i drugu dokumentaciju neophodnu u svakodnevnom radu, kao što su radna uputstva i drugi dokumenti propisani zakonom i internim pravilnicima RFPIO.U slučaju da je potrebno pronaći bilo kakvu instrukciju, pravilnik,uputstvo, zaposleni ne moraju više da ih tražeu papirnom formatu, većje dovoljno da pristupe portalu i iskoriste sve vrste napredne pretrage dokumenata po ključnim rečima ili drugim parametrima dabi došli do traženog dokumenta.Na taj način biće znatno povećana efikasnost i transparentnost u radu RFPIO, a primenjeni sistem će moći neprekidnoda se unapređuje kroz planirane razvojne projekte u narednom periodu.

"Sportske" penzije

Na osnovu Uredbe Vlade Srbije, više od 500 sportista i trenera (starijih od 35 godina), koji su osvojili medalje na olimpijskim i paraolimpijskim igrama i svetskim prvenstvima dobili su doživotna novčana priznanja, nazvana "sportske" penzije. Mesečni iznos je ravan visini jedne do tri prosečne neto zarade iz decembra prethodne godine.